Bili smo turisti, ki so se v japonkah odpravili na Mount Everest

V ponedeljek, 21. marca 2016, smo v študijskem središču Fakultete za management v Celju pri predmetu Podjetniški projekt gostili predstavnika podjetja Tok Tok, Mateja Rodelo in Melisso Gagné. Podjetje Tok Tok je leta 2015 na Kickstarterju izvedlo množično financiranje projekta Trobla. Gre za lesene ojačevalce zvoka mobilnih telefonov. Na kampanjo so se intenzivno pripravljali tri mesece, zastavljeni cilj 10.700 dolarjev dosegli v dveh dneh, na koncu pa ga s podporo 170 podpornikov z vsega sveta skoraj šestkrat presegli.

Sprva je bil cilj, treh prijateljev snovalcev projekta, s podporo na Kickstarterju pokriti stroške proizvodnje, marketinga in stroške kampanje. Kickstarter so izbrali, saj je bila njihov ciljni trg Amerika, Kickstarter pa najboljši kanal za tamkajšnjo promocijo. Kickstarter je največje igrišče za podjetnike, saj omogoča svet na dosegu roke in najboljši doseg svetovnega trga iz male države, kot je Slovenija.
Osnovna ideja je bila narediti popolnoma ekološki izdelek iz lesa, ki ne bi končal na polnih smetiščih plastike in nerazgradljivega odpada. S Kickstarter kampanjo so sprva želeli le širiti zanimanje za izdelek in prodati nekaj prvih kosov. Niti v sanjah si niso mislili, da bodo doživeli tolikšen uspeh. Prav zaradi svoje prvotne neizkušenosti so same sebe poimenovali za turiste, ki so se v japonkah odpravili na Mount Everest, kar nakazuje na dejstvo, da lahko uspejo tudi mladi, popolnoma neizkušeni podjetniki, če le imajo dovolj zagnanosti, vztrajnosti, volje in energije za uresničitev zadanih ciljev. Skozi celoten proces so v enem letu postali pravi poznavalci s poslovnega področja in področja množičnega financiranja.
Študenti smo tako imeli čast iz prve roke izvedeti, kaj so ključni dejavniki in triki za uspeh kampanj množičnega financiranja. Prva in ena od najpomembnejših stvari je sposobnost dobre komunikacije, kajti ključna je predpromocija kampanje in močna skupnost podpornikov, še pred lansiranjem kampanje. To je Trobla tim ustvarjal kar tri mesece prej. Predstavili so nam trojni FFF-sistem ustvarjanja skupnosti. Friends-Family-Fools, kar pomeni, da je treba v kampanjo najprej vključiti lastno družino ter prijatelje, oni pa naprej svoje znance. Ti so prvi in najpomembnejši podporniki za uspeh kampanje. Tok Tok tim je z njihovo pomočjo na ta način cilj dosegel v dveh dneh, kar pa je ustvarilo dodatno pozornost tudi med zunanjimi podporniki. Zelo pomembno se je v tej prvi fazi povezati tudi s Kickstarter skupnostjo podpornikov. Ko so cilj dosegli, je bil naslednji korak angažiranje medijev. V tem koraku poudarek ni bil več na kampanji, temveč na izdelku in podjetju. Ko so uresničili tudi ta cilj, zbrali sredstva ter postali medijsko prepoznavni, pa so nadaljnje dni trajanja kampanje izkoristili za testiranje trga. Analizirali so trg, potrebe potrošnikov, segmentirali tipične uporabnike ter ugotavljali, kje je največje zanimanje za njihov proizvod. V nadaljevanju predavanja sta predstavnika Tok Tok tima z nami delila še nekaj ključnih napotkov za uspešnost kampanj. Prvi je zagotovo ta, da svoje prvotne podpornike (FFF) nagradiš in jih osebno povabiš na »launch party« ob začetku kampanje, kajti s tem še povečaš njihovo pripadnost projektu. Naslednja ključna stvar je korektno obravnavanje svojih podpornikov, ki donirajo za dosega cilja. Treba jih je konstantno obveščati o napredku projekta in jih čim bolj vključiti v vse dele procesa, kajti s svojimi donacijami želijo biti del projekta. Podporniki niso zgolj kupci, temveč so ljudje, ki želijo, da projekt, ki ga podprejo, resnično zaživi. Eden od nasvetov, ki sta nam ga kot zdaj že uspešna podjetnika posredovala, pa je biti pripravljen na izvedbo masovne proizvodnje proizvodov ob uspehu kampanje. Ta nasvet sta Melissa in Matej črpala iz lastnih izkušenj, saj to smatrata kot edino napako, ki so jo kot uspešen Kickstarter tim naredili. Niso predvideli tolikšnega uspeha in niso imeli rezervnega načrta za proizvodnjo, saj so v nekaj dneh trajanja kampanje dobili množično naročilo tisočih proizvodov, na kar niso bili pripravljeni.
Predavanje gostov iz prakse je bilo zelo poučno, dobili smo veliko zelo koristnih informacij in ključnih napotkov, kot so potreba po nišni usmerjenosti, poudarku po ekološki usmerjenosti, predvsem pa ključnosti močne skupnosti podpornikov. Ekipi Tok Tok se zahvaljujemo za delitev lastnih izkušenj, predvsem pa za njihovo angažiranost pri pomoči mladim podjetnikom, kajti kot so povedali, je njim pri kampanji pomagalo veliko ljudi in to gesto želijo vrniti skupnosti tako, da so z lastnimi izkušnjami zdaj oni odprti za pomoč vsem mladim podjetnikom, ki se nanje obrnejo.

Zapis: Matej Čoper, študent 2. letnika

 

29. marec 2016 | FM | Izobraževanje

Družbena omrežja

Kazalo