Delavnica Poslovni model kanvas za podjetnike

V ponedeljek, 19. marca 2018, smo pri predmetu Temelji podjetništva, ki ga predava prof. dr. Doris Gomezelj Omerzel, izvedli delavnico Poslovni model kanvas za podjetnike. Naši gostje so bili podjetniki Alenka in Andrej Drevenšek (podjetje Drevenšek & Drevenšek, d. o. o. dental servis), Bojan Mevlja (podjetje Rotunda, ki deluje kot neprofitna organizacija s sedežem v Kopru), Luka Železnik (podjetje TNG oprema, v katerem izdelujejo in prodajajo športne pripomočke za funkcionalno vadbo), Rozana Šuštar (podjetje Marinblu, d. o. o., mednarodna gospodarska družba, ki se ukvarja s prodajo rib in drugih ribjih izdelkov) in Mirjam Olivieri (podjetje Bar Battirame_Saragel, d. o. o, gostinska dejavnost).

Vsak podjetnik je svoji skupini študentov predstavil svoje podjetje, skupaj pa so v nadaljevanju narisali poslovni model tega podjetja. V vsaki skupini so se pogovorili tudi o tem, v katerih gradnikih je v preteklosti podjetje najbolj pogosto inoviralo poslovni model.

Podjetje Drevenšek & Drevenšek, d. o. o., se ukvarja z dobavo zdravstvenih materialov in opreme že več kot 20 let. Glavno dejavnost je sprva predstavljal servis zobozdravstvenih aparatov, pozneje pa izdelava pohištva po meri za zobne ordinacije in prodajo raznovrstnega zobozdravstvenega materiala (svedri za ordinacije, kirurgijo in tehniko, zobna polnila, čistila, klešče, lupe, matrice, obleke, vsadki, zobna belila, materiali za odtise …) ter svetovanje. Njihova konkurenčna prednost je visoka specializiranost in kakovost, izobraževanje za uporabo izdelkov, osebni odnos in dobava vedno novih izdelkov.

Podjetje TNG Oprema d.o.o. se ukvarja s proizvodnjo opreme za telovadnice. Podjetje je zastopal Luka Železnik, mlad podjetnik, ki je (tako pravi Luka) svoje sanje in vizijo spremenil v resničnost. V podjetju ponujajo kakovostno opremo, ki jo v celoti prilagodijo željam naročnika. Njihova konkurenčna prednost je hitrost izdelave dobave in postavitve športnih naprav.

Socialno podjetje Rotunda se ukvarja s svetovanji, izobraževanji in informiranjem. Pomaga mladim in družinam, povezuje in krepi nevladni sektor v regiji ter podpira socialno podjetništvo. Iz potreb ljudi in s sodelovanjem na inovativen način ustvarjajo kakovostne vsebine za trajnostni razvoj družbe v obalno-kraški regiji. Po mnenju direktorja Bojana Mevlje se od podobnih konkurenčnih podjetij razlikujejo predvsem v gradniku vrednosti za kupca, in sicer s kakovostnimi predavatelji, z dostopno ceno in ker ponujajo pridobivanje zanimivih znanj in veščin, ki omogočajo osebnost rast tečajnikov.

Rozana Šuštar je predstavila podjetje Marinblu, d. o. o. Družba je izvozno usmerjena, v Sloveniji ima regionalno razvejano prodajno mrežo, ki je strankam dosegljiva vsak trenutek, po načelu 24/7.  Marinblu prodaja gostincem in hotelom, trgovskim verigam ter večjim in manjšim trgovcem v Sloveniji, na Hrvaškem, Madžarskem, v Avstriji, Srbiji, Bosni in Hercegovini, Črni gori itn. Njihovo podjetje je uspešnejše od konkurenčnih podjetij, ker se trudijo zadovoljiti prav vse želje kupcev in so pri tem zelo hitri. 

Mirjam Olivieri iz podjetja Bar Battirame, Saragel, d. o. o., je povedala, da je njihova prednost kakovost hrane in strežbe. Predvsem pa se trudijo vsak dan biti kreativni in iznajdljivi. Svoja znanja iz oblikovanja bakrenih izdelkov bi radi nekako vključili v svojo gostinsko dejavnost, zato so v skupini poskušali najti tudi rešitve tega izziva.

Delavnica, ki je bila izvedena pod okriljem projekta Nuvolak2 (Interreg Italia-Slovenija), je bila zelo zanimiva, kreativna, informativna in poučna. V diskusiji s podjetniki smo slišali res veliko zanimivih in koristnih informacij.

                      

 

Zapis: Nikola Ćosić, študent FM

 

22. marec 2018 | FM | Izobraževanje

Družbena omrežja

Kazalo