Začnite bolj ceniti svoj čas

V petek, 26. februarja 2016, smo imeli pri predmetu Podjetniški projekt zanimivo in predvsem poučno predstavitev dveh mladih podjetnikov Blaža Abeta in Luke Šepca. Oba sta še študenta na Univerzi v Ljubljani. Blaž je študent ekonomije, Luka pa študent fizike.

Blaž in Luka sta dosegla tisto, kar uspe le redkim. Razvila sta idejo, ki sta jo nato s pomočjo Nika Klanjška objavila na platformi za množično financiranje Kickstarter. Ideja je bila tako zanimiva, da sta svoj zastavljeni cilj, ki je bil 22.000 ameriških dolarjev dosegla v pičlih petih dneh. Po končani kampanji pa sta dosegla znesek v višini 35.000 ameriških dolarjev.

Zagotovo se sprašujete, kako jima je to uspelo. Odgovor je, da sta zasnovala takšen izdelek, ki je pritegnil vse bodoče uporabnike. Zasnovala sta žepno uro Itero. In zakaj je tako posebna? Zato, ker je ta ura žepna, vendar pa ni takšna, kot smo jih lahko videli v 19. stoletju, ampak je zasnovana na bistveno modernejši način. Na vprašanje, kako sta prišla do te ideje, sta odgovorila: "Današnje žepne ure po večini oponašajo stil in dizajn iz 19. stoletja. Midva pa sva želela moderne ure, ki bi pristajale vsakemu stilu. Zato sva se odločila za preprost minimalističen dizajn, s katerim se lahko prepozna vsak." Ta ura ima steklo iz safirja, kar pomeni, da je steklo nemogoče spraskati, saj to steklo velja za eno od treh najtrših stekel. Ohišje ure je iz kirurškega jekla, kar uri izredno pristaja. Mehanizem ure pa je seveda švicarski.

In kakšni so začetki njune ideje?

Najprej sta idejo »dala« na papir, pozneje pa tudi v digitalno obliko. Svojo idejo sta najprej predstavila svojim prijateljem, ki se jim je ideja zdela zanimiva. Tako sta začela resno premišljevati o uresničitvi te ideje. Povezala sta se s podjetnikom Nikom Klanjškom in tako začela razvijati idejo. Mrežila sta tako na Facebooku, Instagramu, Twitterju in še bi lahko naštevali. Imela sta tudi marketinško agencijo, vendar menita, da bi jima lahko uspelo še bolj. Kljub temu sta pridobila zelo veliko podpornikov. Kar 80 % podpornikov prihaja iz Združenih držav Amerike, nekaj iz Avstralije, Nemčije, Francije in še mnogih drugih držav po svetu. Slovencev je bilo bolj malo.

Proizvodnja ur je na Kitajskem, kamor pa se zaradi prenatrpanega urnika, žal nista mogla odpraviti, da bi preverila proizvodnjo. Kljub vsem obveznostim, ki jih imata na faksu in drugje, jima je do zdaj vse uspelo narediti v zastavljenem času in prav tako bosta tudi ure odposlala svojim podpornikom v dogovorjenem času. Skozi celotno kampanjo sta se veliko naučila in vse to sta v petek delila tudi z nami.

Naučila sta se, da je izredno pomembno, da v prvih dneh kampanje dosežeš čim večji delež zastavljenega cilja, kajti če ti to ne uspe v prvih dneh, je majhna možnost, da ti bo pozneje. In pa seveda, da se je motiti človeško, saj sta pred samo kampanjo imela povsem drugačno predstavo, kdo bo kupec žepne ure Itero. Večino informacij sta pridobila v tujini, njune odločitve so bile večinoma spontane, saj sta se z določenimi zadevami srečala prvič.

Kakšni so njuni načrti za prihodnost?

Njun odgovor je bil, da sta že začela delati na tem. Začela bosta trženje prek spletne trgovine, zasnovala pa sta tudi stojalo za ure Itero, ki je narejeno v Sloveniji iz orehovega lesa. Poleg tega bosta ponudila tudi graviranje ur ter zasnovala priročno darilno embalažo.

Za konec sta povedala: »Pot od ideje do uresničitve je dolga, daljša, kot se morda zdi ob pogledu na predstavitev. Veliko je ljudi z dobrimi idejami, a ideja brez uresničitve ni vredna ničesar«.

Zapis: Klementina Mlinarič

1. marec 2016 | FM | Izobraževanje

Družbena omrežja

Kazalo