Inavguracijsko predavanje prof. dr. Tine Vukasović

22. 2. 2021 9.00 | UP Fakulteta za management, ZOOM e-okolje

inavguracijsko predavanje 

 

 

prof. dr. Tina Vukasović

   
 

 Naslov predavanja:

Spremembe v nakupnem vedenju potrošnikov in trendi komuniciranja v ''novi realnosti'' 

 

Koper | 22. februar 2021 | ob 9. uri
UP Fakulteta za management | ZOOM e-okolje

POVEZAVA DO PREDAVANJA

 

 

Dr. Tina Vukasović, rojena 1975, je leta 2010 doktorirala na področju managementa na Univerzi na Primorskem (UP), Fakulteti za management. Strokovne izkušnje je več kot 12 let pridobivala v gospodarstvu, v podjetju Perutnina Ptuj. Na svoji poslovni poti, ki jo je pričela leta 1999, je pretežno delovala na področju strateškega marketinga. V omenjenem podjetju je delovala tudi kot članica raziskovalne skupine. Od leta 2012 je zaposlena kot visokošolska učiteljica na UP Famnit, na Mednarodni fakulteti za družbene in poslovne študije Celje in na DOBA fakulteti Maribor. Senat Fakultete za management Koper, Univerze na Primorskem jo je leta 2011 izvolil v pedagoški naziv docentka za področje trženja in v znanstveno raziskovalni naziv znanstvena sodelavka. Leta 2016 je napredovala v naziv izredna profesorica za področje trženja in v znanstveno raziskovalni naziv višja znanstvena sodelavka. V okviru več slovenskih ter mednarodnih študijskih programov predava predmete s področja trženja kot so marketing, strateški marketing, osnove managementa blagovnih znamk, menedžment izdelkov, storitev in blagovnih znamk, razvoj izdelkov in blagovnih znamk, raziskovanje vedenja potrošnikov, obnašanje strank, menedžment v prodaji in marketingu, mednarodni marketing, akademsko pisanje.

Mednarodno deluje kot raziskovalka in strokovnjakinja na področju visokošolskega izobraževanja in na različnih področjih trženja, s poudarkom na raziskavah s področja nakupnega vedenja potrošnikov. Pri tem jo odlikuje interdisciplinaren pristop in široka mednarodna vpetost. Sodeluje s tujimi univerzami in raziskovalnimi ustanovami. Je članica številnih uredniških odborov mednarodnih znanstvenih revij in organizacijskih odborov mednarodnih znanstvenih konferenc. Njene znanstvene objave obsegajo tako številne izvirne znanstvene članke v tujih in domačih mednarodnih revijah, kakor tudi znanstvene monografske publikacije, kjer predstavlja rezultate svojega dela. Osebna bibliografija obsega več kot 530 bibliografskih enot.

 

Uvod: V zadnjem desetletju smo pri nakupnih odločitvah deležni številnih sprememb, ki so tako ali drugače vplivale na vedenje potrošnikov. Uspešen nastop na trgu je otežen brez razumevanja potrošnikov, poznavanja njihovih potreb, navad, stališč ter nakupnega vedenja. Prav tako brez komuniciranja. Odnosa s potrošniki enostavno ne smemo zanemariti. Gospodarska kriza med letoma 2009 in 2013 ter trenutno obdobje, povezano s pandemijo Covid-19, sta močno zaznamovali razvoj novih marketinških trendov, vidno vplivali na nakupne navade potrošnikov ter komunikacijo med podjetji in potrošniki. Pandemija Covid-19 je na splošno v mnogih elementih spremenila naše vsakdanje življenje. Izzivi s katerimi se trenutno soočamo so; kako se najbolje in najhitreje prilagoditi tržnim spremembam v „novi realnosti”. 

Metode: Izvedena je bila kvantitativna spletna raziskava na vzorcu 202 anketirana slovenska potrošnika. V okviru raziskovanja spoznamo marketinške trende, ki zaznamujejo „novo realnost” različnih generacij potrošnikov (baby boom, X, Y, Z) in vplivajo na spremembe v nakupnem vedenju v času pandemije Covid-19. Opravimo primerjavo rezultatov lastne raziskave z rezultati mednarodne raziskave Kantar Covid-19 Barometer z vpogledom v vsesplošno počutje potrošnika, njegov spremenjen odnos do medijev in potrošnje. Prikažemo ključne razlike oziroma podobnosti v nakupnih navadah med slovenskimi in tujimi potrošniki ter izpostavimo trende trženjskega komuniciranja z različnimi generacijami potrošnikov.

Rezultati: Pravila trženja in trženjskega komuniciranja se spreminjajo z veliko hitrostjo. „Nova realnost” je z omejitvami spremenila pravila igre, pospešila digitalizacijo in poskrbela za razvoj novih marketinških trendov in načinov komuniciranja s potrošniki. Raziskave kažejo, da so se potrošniki zaradi trenutnih razmer primorani digitalizirati praktično čez noč. V nakupnem procesu postajajo še bolj preudarni, prilagodljivi, (vse)povezani in vedno bolj digitalno pismeni. Spletno nakupovanje postaja vse bolj pogost način nakupovanja v različnih kategorijah izdelkov in storitev. 65% potrošnikov pravi, da so v času Covida-19 pogosteje nakupovali preko spleta, 88 % pa jih meni, da bodo po sprostitvi ukrepov še naprej nakupovali preko spleta. Ena izmed kategorij, ki je doživela največjo porast v času Covida-19, je nakupovanje živilskih izdelkov, saj 45 % anketirancev poroča o porastu v pogostosti spletnega nakupovanja. Mnogi potrošniki bodo še naprej naročali hrano preko spleta, saj se je 52 % obiskovalcev restavracij v času Covida-19 navadilo na udobje dostave na dom. Ko gre za spremembe, ki smo jih naredili v vsakdanjem življenju v času pandemije Covid-19, potrošniki najbolj pogrešajo svobodo (48%) in socialno interakcijo (43%). Opazna je višja stopnja zaskrbljenosti glede dolgoročnih posledic, saj se vse več ljudi spopada z upadom dohodka. 39 % upad dohodka že zaznava, medtem ko jih 29% to pričakuje v bližnji prihodnosti. Narašča uporaba spletnih medijev predvsem v gospodinjstvih z otroci, kjer je uporaba vseh spletnih medijskih kanalov, predvsem pa platforme YouTube (več kot 50 %) in aplikacij, najbolj narasla. Nakupno vedenje, ki ga bodo potrošniki obdržali po sprostitvi ukrepov za zajezitev virusa, zaznamujejo težnja k bolj racionalnim nakupom (PV=4,35), spletno nakupovanje (PV=4,26), plačilo s plačilno kartico (PV=3,92) ter težnja k nakupom izdelkov slovenskega porekla (PV=3,89). Potrošniki so z različno hitrostjo morali prilagoditi svoje nakupne navade, ki so jih bili vajeni pred pandemijo in uveljavitvijo ukrepov za zajezitev virusa Covid-19.

Zaključek: Ohranjanje komunikacije s potrošniki je v digitalni dobi in poplavi digitalnih medijev ključnega pomena za prepoznavnost in zavedanje podjetja oziroma njegove blagovne znamke na trgu. Prihajajo nove generacije, ki že obvladajo tehnologijo in splet in so povsem seznanjene z virtualno resničnostjo, kar se odraža v njihovih nakupnih navadah. Pripravljenost, prilagodljivost, hiter odziv, ustrezna izbira medijev in pravi način komuniciranja z različnimi generacijami potrošnikov bodo ključni v „novi realnosti”.

Dogajanje na trgu je dinamično, spreminja se iz dneva v dan in zahteva veliko mero empatije in prilagodljivosti. Nihče natančno ne ve, kako dolgo bomo obtičali v trenutni situaciji in kakšna bo prihodnost. Vsa podjetja in vsi mi, kot posamezniki smo pred izzivom, kako se bomo prilagodili. Po koncu krize se bodo kot vodilni igralci izoblikovali tisti, ki se ne bodo samo pravočasno prilagodili „novi realnosti”, ampak bodo z inovacijami, izobraževanjem in trženjskimi aktivnostmi tudi proaktivno oblikovali in zadovoljili zaznane potrebe potrošnikov.


 

3. februar 2021 | FM | Predavanja

Družbena omrežja

Kazalo