Praktično usposabljanje (PU) je študijska obveznost na dodiplomskih študijskih programih (VS in UN 2013)
Praktično usposabljanje je študijska obveznost, sestavljena iz delavnic, v okviru katerih se študenti usposabljajo za študij na UP FM in za uspešno vključitev v poslovno okolje.
PU 1 - delavnice v prvem letniku so namenjene spoznavanju okolja na fakulteti in predstavljajo študentu potrebne študijske veščine za pripravo na študijsko okolje.
PU 2 - delavnice sestavljajo tri delavnice komunikacijskih in poslovnih veščin, ki so nepogrešljive v vsakem poslovnem okolju.
PU 3 - delavnice sestavljajo tri delavnice namenjene za pripravo dispozicije diplomskega dela in informacijskih veščin, ki so študentu v pomoč pri pisanju diplomskega dela.
Več podrobnosti o vsebini, študijskih obveznostih ipd. najdete v opisu posamezne vsebine v predmetniku študijskega programa.
Praktično usposabljanje na dodiplomskih študijskih programih (VS in UN 2019)
Praktično usposabljanje se izvede v obliki predmeta Študijski in IKT praktikum.
Pri študijskem praktikum študent pridobi potrebna znanja in veščine za študij na UP FM, pripravo pisnih izdelkov, iskanje in uporabo virov, rabo znanstvenega aparata in učinkovite učne strategije.
Pri IKT praktikumu študent pridobi znanja in veščine za rabo IKT tehnologije, rabe programske opreme, iskanja in prenosa podatkov in ustrezne predstavitve podatkov s pomočjo programske opreme.
Strokovna praksa
Strokovna praksa je oblika praktičnega usposabljanja, ki se izvaja v organizaciji, ki je lahko storitvena ali proizvodna.
VS 2013 - vpisani do vključno 2018/2019
Strokovna praksa v organizaciji je študijska obveznost 2. letnika študentov VS programa in obsega 4 tedne prakse v organizaciji, obveznost zajema tudi pripravo portfolija, poročila in zagovor strokovne prakse.
Vsa navodila in obrazci za opravljanje strokovne prakse so objavljena v e-učilnici Strokovna praksa, dodatne informacije pa dobite tudi pri nosilcu strokovne prakse.
Več o ciljih, namenu in vsebini strokovne prakse najdete v opisu študijske obveznosti v predmetniku študijskega programa.
Vsi postopki od prijave do zagovora strokovne prakse so določeni v Pravilniku o izvajanju strokovne prakse. Študent se na delavnici v zimskem semestru seznani s postopki in obveznostmi ter pripravo vse potrebne dokumentacije za uspešno opravljanje in zagovor strokovne prakse.
VS 2019 - vpisani od 2019/2020
Strokovna praksa je študijska obveznost 3. letnika in je povezana s pripravo zaključne naloge.
Strokovna praksa obsega 6 tednov (240 ur) dela v organizaciji in jo študenti opravljajo v spomladanskem semestru 3. letnika (predvidoma v 4. kvartalu). V okviru prakse študent dela na strokovnem izzivu, ki ga natančneje razdela v zaključni nalogi.
Praksa obsega dva dela: v prvem delu študent spozna ekonomsko okolje organizacije vključno z njeno organiziranostjo, poslovnimi funkcijami in procesi odločanja (splošne in specifične predpisane vsebine skladno z obrazcem FM).
V drugem delu pa okviru prakse študent dela na strokovnem izzivu, ki ga natančneje razdela v zaključni nalogi. Na praksi v organizaciji študent pod vodstvom mentorja v organizaciji rešuje konkreten problem/ izziv, pridobi podatke ki se konkretno nanašajo na strokovni izziv oziroma reševanje problema, opravi analizo izziva in možnih primerov rešitve, po potrebi naredi raziskavo (anketo, intervju ipd.), predlaga možno/e rešitev/e problema.
Vsi postopki od prijave do zagovora strokovne prakse in priprave zaključne naloge so določeni v Pravilniku o diplomiranju na 1 stopnji na visokošolskem programu ( strokovna praksa in zaključna naloga) na strani Interni akti. Navodila in obrazci za opravljanje strokovne prakse so objavljeni v e-učilnici Strokovna praksa in zaključna naloga. Študent se na delavnici v začetku 3. letnika seznani s postopki in obveznostmi ter oddajo potrebne dokumentacij za opravljanje strokovne prakse.
UN 2013/ UN 2019
Študenti UN programa lahko strokovno prakso opravljajo kot izbirno vsebino v obsegu 3 tedne prakse v organizaciji, pripravijo portfolijo, poročilo in zagovarjajo strokovno prakso.