06-320 Etika in kultura v poslovnem svetu
univerzitetni študijski program 1. stopnje Management
Nosilec: doc. dr. Primož Šterbenc
Vsebina
Namen predmeta
- Študente seznaniti z osnovami razumevanje kulture, etike in poslovne etike in jih usposobiti za samostojno etično odločanje ter teoretično raziskovanje etike.
Vsebina
- Uvodni del: razgrnitev področja, nameni predmeta in napoved tematik. Pomen zgodovinsko-kritičnega pristopa pri obravnavi etike. Pojasnitev osnovnih pojmov in kategorij: etika, poslovna etika, kultura, poslovni svet.
- Pojasnitev kulture: nastanek, manifestacije - predvsem vrednote, ravni, raziskave vrednotnih usmeritev, medkulturni stiki.
- Pojasnitev nastanka etike: zgodovinski kontekst (temelji v antiki - Platon in Aristotel), politični kontekst.
- Zaton antične etike in nastanek morale v judovsko-krščanski tradiciji. Vloga Svetega pisma pri oblikovanju moralnih kategorij. Judovsko-krščansko razumevanje temeljnih etičnih kategorij: dobrega, pravičnega, svobode … Razumevanje poslovnega sveta v judovsko-krščanski tradiciji.
- Pomen protestantizma za oblikovanje modernega poslovnega sveta in nastanek nove, protestantske etike.
- Moralni kontekst nastanka moderne ekonomije: Adam Smith kot moralni filozof in »oče« moderne ekonomije. Premestitev nekaterih bistvenih etičnih elementov, denimo: pravičnost in sebičnost.
- Kantova etika dolžnosti.
- Vloga managementa v oblikovanju poslovnega sveta: etični vidiki managerskih teorij od Taylorja do Druckerja.
- Praktični vidiki poslovne etike; študije primerov.
- Vrednote posameznika in vrednote organizacije.
- Vrednote in interesi različnih deležnikov organizacije.
- Družbena odgovornost podjetja, vključno z dilemami glede odpuščanja zaposlenih.