Gospodarska diplomacija

62-314  Gospodarska diplomacija

magistrski študijski program 2. stopnje Politologija

Nosilec: izr. prof. dr. Suzana Laporšek, doc. dr. Primož Šterbenc

  Vsebina

Vsebina:

  • Razvoj ekonomske diplomacije:

Diplomacija se začne s trgovino: konzulati pred „veleposlaništvi“; četa Levant ustanovi angleško veleposlaništvo v Carigradu, 1583; poznejši napredek visoke politike; doba imperializma in počasno okrevanje gospodarske diplomacije. Diplomacija se konča s trgovino: rast pomena mednarodne trgovine in pretoka kapitala (celo v ZDA); nova politična potreba diplomatskih služb, da se odzovejo na poslovne lobije doma; Britanija: blizu bankrota leta 1945; zaporedje uradnih poročil vztraja pri prednostni obravnavi trgovine.

  • Gospodarska diplomacija danes:

opredelitve ekonomske diplomacije; glavna vsebina; faze, ki jih države prečkajo v praksi ekonomske diplomacije; javna diplomacija, upravljanje imidža in ekonomska diplomacija; kako se ekonomska diplomacija povezuje z drugimi vejami diplomatskega dela; delo z domačimi igralci, učenje od njih.

  • Regulativno okolje in domači okvir:

obseg in posledice „vodene trgovine“; postopki dampinga in pritožbe; trgovinska pogajanja; vloga gospodarskih zbornic in industrijskih združenj; posebna vloga veleposlaništev pri takšnih dejavnostih; vloga možganskih trustov in nevladnih organizacij; razsežnost javne diplomacije trgovine.

  • Gospodarski oddelek veleposlaništva:

osebje gospodarskega oddelka, vključno s pomenom lokalno zaposlenega osebja; položaj oddelka na veleposlaništvu in primerjave med diplomatskimi službami; koliko veleposlanikov ima pomembne izkušnje z gospodarsko diplomacijo? Ali to kaže na to, da ima ekonomska diplomacija tisto pravo prednost, ki jo kaže običajna retorika? Če ne, zakaj ne?

  • Spodbujanje trgovine in naložb:

pomen trgovine, osredotočenost na izvoz, iskanje novih trgov in novih izdelkov; reševanje sporov in vloga uradnih agencij; vrednost in domača vloga neposrednih tujih naložb (FDI), portfelja, zasebnega kapitala in drugih oblik naložb; široko in ciljno promocijo; vloga specializiranih agencij; dvosmerni pretoki neposrednih tujih naložb.

  • Obrtniške spretnosti: poslovne delegacije in trgovinske razstave:

razstave za promocijo držav in specializirani sejmi; izbira, opazovanje in sodelovanje; razstavne tehnike in najboljše prakse; organizacija poslovnih delegacij; vloga misij v odhodnih in domačih skupinah; načrtovanje, priprava in nadaljnje ukrepanje; delegacije, ki spremljajo vrh in druge uradne obiske.

  • Gospodarske sankcije:

zakaj so ekonomske sankcije postale priljubljene v 20. stoletju; raznolikost namenov, za katere so namenjeni; različne vrste sankcij; vloga veleposlaništev; kako se države branijo pred sankcijami, vključno z gojenjem poslovnih lobijev (npr. Južna Afrika pod apartheidom; Irak pod Sadamom; Iran danes); pametne sankcije proti neumnim sankcijam.

  • STO in območja proste trgovine (SPT):

osnovne značilnosti večstranskega trgovinskega sistema; Postopek STO in njegova prihodnost; verjetni izidi sedanjih, zapletenih pogajanj; preferencialni trgovinski sporazumi, vključno s skupnimi značilnostmi in razlikami; ali so sporazumi o prosti trgovini in PTA gradnja ali kamen spotike za večstranski sistem trgovanja?

  • Energetska diplomacija

 

 

 

Družbena omrežja

Izobraževanje

Kazalo