Naložbeni marketing

65-015  Naložbeni marketing

magistrski študijski program 2. stopnje Ekonomija in finance

Nosilec: prof. dr. Tina Vukasović

  Vsebina

  • Tema 1: osnovni koncepti marketinga – pomen, cilji, aktivnosti marketinga, klasično in moderno pojmovanje marketinga, marketinški koncepti in faze njihovega razvoja, temeljnaideja marketinga: potreba, povpraševanje, izdelek(storitev), trg.
  • Tema 2: marketing storitev, koncept marketinga storitev, značilnosti in specifičnosti marketinga storitev, izdelek in storitev, razlike in podobnosti, zadovoljstvo potrošnika s kvaliteto storitve, teorije motivacije človekovih potreb:  Maslow, D. Mc Klemlanda, F. Herzberg. Bistvo socio-ekonomskega delovanja, proces realizacije in značilnosti modela marketinga storitev, osnove, aktivnosti in cilji marketinga storitev, marketinško okolje: obvladljivi in neobvladljivi elementi, načrtovanje marketinških aktivnosti.   
  • Tema 3: trg in koncept trga, njegove značilnosti, model trga, struktura in vrste trgov; ključni elementi trga; vsebine marketinga: raziskava trga, segmentacija trga, pogoji na trgu in konkurenčni elementi  delovaja trga; koncept obsega in potenciala trga, konkurenca in marketing, oblike in načini konkuriranja na trgu z marketingom, kriteriji in metode marketinške segmentacije, načini in elementi marketinške segmentacije, vrednost marketinške segmentacije v raziskavi trga, koncept in pomen nišnega trga.   
  • Tema 4: koncept marketinške raziskave trga, zahteve in potrebni podatki za raziskavo trga za potrebe marketinga, vsebine in usmeritve raziskave trga, organizacija in postopki za izvedbo marketinške raziskave trga: sekundarni in primarni viri (desk and field research), koncept in sistem marketinško-informacijskega sistema, metode in izvedba, vrste marketinških informacij: notranje in zunanje, marketinško zbiranje podatkov, indikatorji kvalitativnega in kvantitativnega zbiranja podatkov, viri marketinških podatkov, metode marketinške raziskave trga, marketinška analiza in njene ugotovitve.
  • Tema 5: osnovni koncepti investicijskega (naložbenega) marketinga in njegovih značilnosti, ključni cilji investicijskega marketinga, vloga in pomen investicijskega marketinga v poslovanju, marketing in konkurenčnost poslovanja, marketinški pregled poslovanja podjetja, značilnosti in posebnosti poslovanja podjetja v izbrani panogi.
  • Tema 6: praktična uporaba investicijskega marketinga v poslovanju podjetja, ciljne skupine za investicijsko dejavnost marketinga storitev, orodja investicijskega marketinga, uporaba marketinga v procesih združitev in prevzemov podjetij, značilnosti kreiranja marketinškega proračuna podjetja, marketinške strategije in uporaba v investicijskem marketingu, strategije za združevanje in prevzemanje podjetij.
  • Tema 7: investicijski trg, njegova analiza in napovedovanje bodočih dogodkov; tveganost investcijskih projektov, njihova značilnost in analiza, koncept investicijskega marketinga, njegova struktura, namen in vsebine analize investicijskega marketinga, uporabnost izsledkov analize investicijskega marketinga, uporaba izsledkov analize investicijskega trga, metodologija kalkulacij indikatorjev države na investicijskem trgu, njihova ekonomska smiselnost, koncept investicijskih tveganj, vrste tveganj, metode analize tveganj med izvedbo projekta naložbenja, prednosti in slabosti metod in aplikacij, metode za zniževanje tveganj, delitev tveganj med udeleženci projekta, zavarovanje tveganj, rezervna sredstva za povračilo nepredvidenih stroškov v izvedbi investicijskega projekta, ocena tveganj financiranja investicijskega projekta.
  • Tema 8: vrednotenje podjetjij; namen vrednotenja po tržni vrednosti podjetja, vrste stroškovnih principov za določanje stroškov, ki opredeljujejo vrednost premoženja, tehnologije, podjetja (poslovnih aktivnosti), poročilo o vrednostenju podjetja (poslovnih aktivnosti); osnove finančne matematike v opredelitvi tehnologije: šest  ključnih funkcij podjetja; načini vrednotenja podjetja: princip prihodka, stroškovni (lastniški) princip, princip primerjave poslovanja podjetja; vrednotenje različnih vrst premoženja podjetja: vrednotenje zemljišča, stavb in konstrukcij, strojev in opreme; vrednotenje finančnega stanja podjetja: metode finančne analize in vrednotenje podjetja (poslovnih aktivnosti), tri ključne faze finančne analize.
  • Tema 9: blagovna znamka in vrednost podjetja; blagovna znamka kot konkurenčna prednost podjetja; koncept »dobrega imena« podjetja, ocenjevanje naložb v razvoj blagovne znamke podjetja; primerjava značilnosti tradicionalne metode upravljanja blagovne znamke in upravljanja blagovne znamke kot premoženja podjetja; poslovni načrt za ustvarjanje blagovne znamke; vloga kupca v procesu vodenja blagovne znamke podjetja; nova poslovna usmeritev: združevanje in prevzemi; integracijski procesi in sprememba poslovne aktivnosti podjetja; vektorski razvoj poslovanja podjetja.
  • Tema 10: ocenjavanje in vrednotenje premoženja blagovne znamke: vloga blagovne znamke kot premoženja podjetja; koncept neoprijemljivega premoženja, vrste     neoprijemljivega premoženja, strateški management premoženja blagovne znamke -  S.Devisa. brand Accounting. Measuring brand, method D. Aaker; vrednost blagovne znamke, razlogi za vrednotenje blagovne znamke; strokovne, stroškovne, tržne metode za vrednotenje  blagovne znamke, prednosti in slabosti ter uporabnos.
  • Tema 11: marketinška strategija: korporativna, operativna in funkcijska organizacija razvojne strategije; vrste strategije podjetja: portfolio (izdelčni program), strategija rasti in strategija konkuriranja; concept in vrste portfolio strategije, uporaba matrične sheme in sheme ciljnega delovanja, analiza  ekonomskega razvoja portfolia, strategija portfolio; klasična matrix portfolio analiza BCG Matrix (Boston Consulting Group growth - share matrix), Matrix Model GE - McKinsey (General Electric - McKinsey & Co.); koncept strategije rasti, elementi, uporabljeni v strategiji rasti podjetja: Ansofova matrika obstoječih priložnosti podjetja, matrika zunanjih akvizicij, nova rast-deli matrika; tekmovalna strategija podjetja: concept, kompetitivna matrika M. Porter-ja, kompetitivna prednostna strategija (vodenje), strategija sledilca; vsebine funkcijskih strategij podjetja; opredelitev in izbor ciljnih trgov, strategija ključnih kupcev, strategija pozicioniranja; izvedbeni nivo kot udejanjanje korporativne strategije, vrste koroporativnih strategij: izdelčna, cenovna in storitvena strategija.                                  

Družbena omrežja

Izobraževanje

Kazalo