06-326 Podjetje in teorija trga
univerzitetni študijski program 1. stopnje Management
Nosilec: prof. dr. Štefan Bojnec, prof. dr. Žiga Čepar
Vsebina
Namen predmeta
Osnovni namen predmeta je nadgraditi spoznanja o delovanju podjetja ter tržnih strukturah. V okviru predmeta bodo poglobljena predhodno pridobljena mikroekonomska znanja ter povezana z zakonitostmi s področja delovanja podjetja. Namen nadgradnje znanja s področja analize popolne konkurence, kakor tudi posredovanja novih znanj s področja analize monopola, monopolistične konkurence ter analize strateškega obnašanja s pomočjo uporabe teorije iger je opremiti bodočega diplomanta s teoretičnimi znanji s področja ekonomije potrebnimi za nadaljevanje študija na naslednji stopnji izobraževanja oziroma za njegovo uporabo v poslovnem okolju.
Vsebina
- Gospodarjenje in ekonomsko okolje podjetja.
- Uporaba teorije stroškov v podjetju na višji ravni ter kalkulacije stroškovne cene.
- Nabavna funkcija v podjetju (naloge, cilji, funkcije, zaznavanje potreb, nabavna kalkulacija, izbira dobavitelja, zaloge).
- Analiza kritične točke gospodarnosti.
- Analiza uspešnosti poslovanja podjetja (kazalniki poslovanja, ABC postopek).
- Model splošnega ravnotežja v popolni konkurenci.
- Monopol in njegova regulacija.
- Monopolistična konkurenca.
- Teorija iger.