60-303 Strateški management 2
magistrski študijski program 2. stopnje Management
Nosilec: prof. dr. Roberto Biloslavo
Vsebina
Namen predmeta
Študente usposobiti za kritično presojanje in uporabo različnih modelov strateškega managementa v okviru štirih strateških dimenzij: proces, kontekst, vsebina in poslanstvo, ter jih na ta način usposobiti za kasnejše strokovno in raziskovalno delo na področju strateškega managementa.
Vsebina
- Temeljni elementi strateškega managementa: Strateški management: proces, kontekst in vsebina, Paradoksi (dualnosti) strateškega managementa.
- Snovanje strategije. Teorija deležnikov. Snovanje vizije in poslanstva podjetja, Načrtovanje vs. Snovanje strategije.
- Zunanja analiza: analiza panoge & trendov, VUCA okolje, analiza PEST, analiza 5 silnic.
- Notranja analiza: Konkurenčna prednost, temeljne zmožnosti, organizacijska struktura, procesi, kultura.
- Oblikovanje poslovnih strategij: stroškovno vodstvo, diferenciacija.
- Oblikovanje korporacijskih strategij: diverzifikacija, vertikalna integracija, Portfolio vs Sinergija, BCG matrika.
- Oblikovanje strategije omrežja: Alianse, skupna vlaganja, konkurenco vs. sodelovanje, organizacijske odvisnosti.
- Strateško inoviranje: Inkrementalne vs.prelomne inovacije, Blue Ocean strategije.
- Izvajanje strategije in strateške spremembe: Izvajanje strategije, strateške spremembe in identiteta organizacije, strategija in digitalne tehnologije.
- Okolje in družbena odgovornost: trajnostni poslovni modeli.