Tržno pravo – izbrane teme

63-110  Tržno pravo – izbrane teme

magistrski študijski program 2. stopnje Pravo za management

Nosilec: izr. prof. dr. Elizabeta Zirnstein, izr. prof. dr. Matjaž Nahtigal, doc. dr. Benjamin Lesjak

  Vsebina

Namen predmeta

Namen predmeta je razvoj temeljnih pravnih znanj o pravni ureditvi delovanja trga. Študentje bodo sposobni prepoznati dopustna in nedopustna ravnanja udeležencev na trgu ter pravno obvladati tveganja, povezana s kršitvijo pravil varstva konkurence, varstva potrošnikov ter varstva intelektualne lastnine.

Vsebina

Temeljni pojmi tržnega prava

  • Trg, konkurenca, dobri poslovni običaji, potrošnik, intelektualna lastnina. Pravna ureditev in delovanje trga EU

Pravo varstva konkurence

  • Temeljna izhodišča, ekonomski vidiki, pravni viri
  • Preprečevanje omejevanja konkurence (kartelni sporazumi, koncentracije, zloraba prevladujočega položaja)
  • Nelojalna konkurenca (pojem, tipične pojavne oblike)
  • Pravni in etični vidiki sodobnih oblik trženja (spletni marketing, marketing v družabnih omrežjih, vplivnostni marketing ter analiziranja kupcev na internetu v luči obdelave osebnih podatkov)
  • Uporaba konkurenčno-pravnih pravil v različnih gospodarskih sektorjih

Pravo varstva potrošnikov

  • Temeljna izhodišča, značilnosti, pravni viri
  • Splošni sistem varstva potrošnikov
  • Posebna ureditev varstva potrošnikov
  • Analiza najpomembnejših sodb Sodišča Evropske unije

Pravo intelektualne lastnine

  • Uvod v glavni področji intelektualne lastnine: avtorsko pravo, industrijska lastnina (izhodišča, viri, načela)
  • Patenti, blagovne znamke, modeli, geografska označba, žlahtniteljska pravica, topografije polvodnikov
  • Avtorsko pravo.

 

 

 

 

Družbena omrežja

Izobraževanje

Kazalo