63-110 Tržno pravo – izbrane teme
magistrski študijski program 2. stopnje Pravo za management
Nosilec: izr. prof. dr. Elizabeta Zirnstein, izr. prof. dr. Matjaž Nahtigal, doc. dr. Benjamin Lesjak
Vsebina
Namen predmeta
Namen predmeta je razvoj temeljnih pravnih znanj o pravni ureditvi delovanja trga. Študentje bodo sposobni prepoznati dopustna in nedopustna ravnanja udeležencev na trgu ter pravno obvladati tveganja, povezana s kršitvijo pravil varstva konkurence, varstva potrošnikov ter varstva intelektualne lastnine.
Vsebina
Temeljni pojmi tržnega prava
- Trg, konkurenca, dobri poslovni običaji, potrošnik, intelektualna lastnina. Pravna ureditev in delovanje trga EU
Pravo varstva konkurence
- Temeljna izhodišča, ekonomski vidiki, pravni viri
- Preprečevanje omejevanja konkurence (kartelni sporazumi, koncentracije, zloraba prevladujočega položaja)
- Nelojalna konkurenca (pojem, tipične pojavne oblike)
- Pravni in etični vidiki sodobnih oblik trženja (spletni marketing, marketing v družabnih omrežjih, vplivnostni marketing ter analiziranja kupcev na internetu v luči obdelave osebnih podatkov)
- Uporaba konkurenčno-pravnih pravil v različnih gospodarskih sektorjih
Pravo varstva potrošnikov
- Temeljna izhodišča, značilnosti, pravni viri
- Splošni sistem varstva potrošnikov
- Posebna ureditev varstva potrošnikov
- Analiza najpomembnejših sodb Sodišča Evropske unije
Pravo intelektualne lastnine
- Uvod v glavni področji intelektualne lastnine: avtorsko pravo, industrijska lastnina (izhodišča, viri, načela)
- Patenti, blagovne znamke, modeli, geografska označba, žlahtniteljska pravica, topografije polvodnikov
- Avtorsko pravo.