Dr. Florjančič del simpozija »Priložnosti in aktualni izzivi e-izobraževanja v visokem šolstvu«

V organizaciji Doba Fakulteta Maribor je 7. decembra 2022, prek spleta, potekal simpozij z naslovom »Priložnosti in aktualni izzivi e-izobraževanja v visokem šolstvu«, ki se ga je udeležila tudi predavateljica UPFM, izr. prof. dr. Viktorija Florjančič.

Simpozij se je pričel s predstavitvijo dr. Ulfa-Daniela Ehlersa, iz Baden-Württemberg Cooperative State University Karlsruhe. Dr. Ehlers je predstavil zanimiv pogled na spremembe, ki se dogajajo v visokem šolstvu, oziroma je opozoril na potrebne spremembe, ki bi se morale zgoditi po vrnitvi v t. i. novo normalnost, ki sledi dvoletnemu zaprtju šol zaradi epidemije covid-19. Krizno poučevanje, kot radi imenujemo nenaden in nenačrtovan prenos poučevanja na daljavo je, po mnenju dr. Ehlersa, pokazal vse slabosti poučevanja in učenja. Današnje hitro spreminjajoče se okolje nujno zahteva drugačne pristope, prek katerih bodo študentje pridobili znanja in razvili veščine za reševanje problemov sodobnega časa. Tehnologija sama po sebi teh problemov ne rešuje. Razmisliti moramo o univerzi prihodnosti, kjer bo študent prevzel odgovornost za učenje. Kot pravi dr. Ehlers je učenje samoorganiziran proces študenta in učenja danes ne moremo obravnavati kot posledico poučevanja, torej aktivnosti učitelja. Razmislek o univerzi prihodnosti odpira tudi različne poti študentov, ki svoje znanje nabirajo na različnih institucijah in v različnih okoljih. Žal so te ideje, ki imajo podlage v bolonjskem sistemu študija, še daleč od uresničitve.

Okrogla miza, ki jo je povezovala dr. Mateja Brejc iz DOBA Fakultete, je naslovila različne vidike e-izobraževanja: pedagoški vidik in vidik študentov, institucionalni in sistemski vidik ter vidik ugotavljanja in zagotavljanja kakovosti. V razpravi so sodelovali: dr. Damijan Štefanec (Univerza v Ljubljani, Filozofska fakulteta), dr. Viktorija Florjančič (Univerza na Primorskem, Fakulteta za management), Jasna Dominko Baloh (DOBA Fakulteta Maribor), dr. Igor Pesek (Ministrstvo za izobraževanje, znanost in šport) in Klemen Šubic (NAKVIS).

Iz razprave izhaja, da uvedba e-izobraževanja zahteva podporo vodstva, pa tudi širšo institucionalno podporo in pomoč učiteljem ter tudi študentom. Samo tehnična podpora že dolgo ni dovolj. Potrebna je pedagoško-didaktična podpora učiteljem pri uvedbi sodobnih metod dela. Glede na vseobsegajočo uporabo tehnologij v družbi ter njeno vseprisotnost bo namesto o e-izobraževanju kmalu primerneje govoriti o izobraževanju na splošnem. O izobraževanju, ki zahteva drugačen način dela. Odprla so se vprašanja vseživljenjskega profesionalnega razvoja visokošolskega učitelja, kateremu obstoječi sistem vrednotenja dela učitelja ter habilitacijska merila predstavljajo prej oviro kot vzpodbudo.

Simpozij, ki se ga je udeležilo 70 udeležencev, je odprl številna vprašanja, vredna razmisleka in nadaljnjih razprav. Nekatere odgovore bodo, po vsej verjetnosti, prispevali tudi rezultati projekta CRP, z naslovom »Razvoj standardov kombiniranega poučevanja v Sloveniji«, pod vodstvom Univerze v Mariboru. V enoletnem projektu sodelujejo vse tri slovenske javne univerze, Mednarodna fakulteta za družbene in poslovne študije Celje in DOBA Fakulteta za uporabne poslovne in družbene študije Maribor. 

 

 

8. december 2022 | FM | Raziskovanje in svetovanje

Družbena omrežja

Kazalo