Uporaba novih načinov poučevanja pri predmetih FM v okviru projekta I-THEN

Ena od aktivnosti pri mednarodnem EU projektu I-THEN, v katerem sodeluje tudi UP FM kot partner, je tudi pilotno testiranje poučevalnih metodologij v okviru visokošolskih predmetov. Kot partner projekta smo testirali 2 izbrani poučevalni metodologiji pri dodiplomskem predmetu Management ustvarjalnosti in inoviranja (2. letnik), in sicer Business Game Challenge ter Jigsaw Classroom.

Na začetku izvedbe predmeta (2. kvartal) so študenti individualno rešili kratek test, ki je vseboval 10 vprašanj zaprtega tipa z enim možnim odgovorom s področja ustvarjalnosti in inoviranja. 51 študentov je rešilo test in povprečno število doseženih točk je bilo 4,75 od 10 možnih (modus je bil 4 točke). Po tem začetnem testu smo v okviru več srečanj na vajah uporabili obe poučevalni metodologiji, s katerimi smo želeli izboljšati kompetence študentov na področju ustvarjalnosti in inoviranja.

Pri Business Game Challenge metodologiji je na eni izmed prvih vaj predstavnik podjetja BeLife ter diplomant UP FM Zlatan Ljubijankić študentom predstavil 2 izziva, ki se nanašata na poslovanje podjetja BeLife in ki zahtevata inovativne rešitve/pristope. Študenti so nato pri naslednjih vajah spoznali nekatere izbrane metode ustvarjalnega razmišljanja ter jih uporabili za reševanje teh dveh izzivov. Na zadnjih vajah so študenti predstavniku podjetja BeLife predstavili svoje rešitve in večinoma prejeli velike pohvale. Podjetje je študente pogostilo s svojo značilno pijačo kombuča.

Jigsaw Classroom metodologijo smo izvedli v okviru ene same vaje, pri kateri so študenti aktivno prevzeli vlogo učitelja in drug drugega izobraževali o različnih vidikih t.i. družbenih inovacij. Na koncu te vaje so študenti ponovno opravili test (individualno), ki je vseboval enakih 10 vprašanj kot začetni test na začetku predmeta. 37 študentov je rešilo ta končni test in povprečno število doseženih točk je bilo 5,97 (modus je bil 7 točk), s čimer smo želeli ugotoviti učinek in napredek obeh uporabljenih metodologij pri znanju s področja ustvarjalnosti in inoviranja.

Da bi pridobili nekoliko bolj poglobljene povratne informacije s strani študentov o njihovih ocenah in vtisih glede obeh uporabljenih metodologij, smo z izbranimi študenti opravili kratke intervjuje:

Intervju 1    Intervju 2    Intervju 3    Intervju 4

V 3. kvartalu bomo pri podiplomskem predmetu Managerski vidiki pametnih tehnologij testirali naslednjo poučevalno metodologijo – Flipped Classroom.

Besedilo pripravil: asist. dr. Peter Štrukelj

28. februar 2022 | FM | Izobraževanje

Družbena omrežja

Kazalo