V sredo, 6. decembra 2023 je na UPFM potekal dogodek, ki je združil strokovnjake, izobraževalne ustanove, podjetja in vodilne mislece v tehnološkem sektorju. Dogodek je bil osredotočen na vzpostavitev strateškega XR partnerstva, ki naj bi delovalo kot katalizator za razvoj digitalnih kompetenc ne le v Sloveniji, temveč tudi širše v Evropski uniji.
Tehnologije razširjene resničnosti (XR) ne predstavljajo zgolj tehnološkega napredka, temveč odpirajo prostor za ustvarjalnost in sodelovanje. Z njihovo pomočjo lahko izboljšamo učenje, razvijamo veščine ter ustvarjamo inovativne rešitve. XR tehnologije nam odpirajo vrata do navdihujočih možnosti, ki presegajo meje običajnega izobraževanja in poslovnega sveta.
Na dogodku so bili predstavljeni trendi in napovedi XR tehnologij (dr. Jože Guna s svojim vabljenim predavanjem), izkušnje s slovensko XR akademijo, rezultati novih srednješolskih XR mentorjev, ter izkušnje in pogled na XR izobraževanje norveške partnerske univerze. Posebna pozornost je bila namenjena tudi umestitvi v EU kontekst ter predstavitvi nacionalnega XR partnerstva. Sledila je odprta razprava, ki je udeležencem omogočila aktivno sodelovanje in izmenjavo mnenj ter idej. Na koncu so udeleženci tudi preizkusili XR opremo (VR in AR očala ter holofan).
Govorniki na dogodku so bili:
- izr. prof. dr. Jože Guna - Naravoslovnotehniška fakulteta UL
- asist. Žana Juvan - Laboratorij za multimedijo FE UL
- asist. Klemen Pečnik - Multimedijski center FE UL
- Jernej Kamenšek – ŠC Slovenske Konjice
- Aleš Pevc - vodja tehnološko razvojnih projektov v Tehnološkem parku Ljubljana
- dr. Gabriel Kiss – Norwegian University of Science and Technology, Trondheim
Vzpostavitev nacionalnega XR in Web 4.0 partnerstva za razvoj digitalnih kompetenc je odmeven korak v smeri oblikovanja trajnostnih izobraževalnih modelov v času hitrih tehnoloških sprememb. Dogodek ne le, da je omogočil izmenjavo najnovejših informacij o trendih XR tehnologij, ampak je tudi poudaril pomembnost povezovanja med izobraževalnimi ustanovami, podjetji ter mentorji.
XR akademija, kot inovativen izobraževalni program, predstavlja odgovor na potrebo po formalnem in neformalnem izobraževanju v obdobju, ko se digitalne kompetence štejejo za ključne. Vprašanja, ki so se pojavila med odprto razpravo, niso le osvetlila trenutne izzive, temveč so tudi postavila temelje za nadaljnje razmišljanje o tem, kako poglobiti sodelovanje med različnimi deležniki.
Pomembno je razumeti, da vzpostavitev XR partnerstva ne pomeni le uvedbe novih tehnologij v izobraževanje, temveč tudi oblikovanje holističnega pristopa, ki spodbuja kritično razmišljanje, ustvarjalnost ter inovativnost. Digitalne kompetence niso zgolj tehnična znanja, temveč tudi sposobnost kritičnega presojanja informacij, reševanja kompleksnih problemov in sodelovanja v virtualnih skupnostih.
Povezovanje z norveško partnersko univerzo dodaja globalno razsežnost, ki omogoča vpogled v različne pristope k XR izobraževanju. Izmenjava izkušenj med državami poudarja, da so izzivi in priložnosti, s katerimi se soočamo v digitalni dobi, globalni in zahtevajo mednarodno sodelovanje.
Skupni cilji razvoja novih izobraževalnih programov, trajnih povezav znotraj izobraževalnega ekosistema ter spodbujanja sodelovanja z gospodarstvom ne le krepijo nacionalne, temveč tudi evropske dejavnosti na področju digitalnih kompetenc. V prihodnosti bo ključno ohranjanje agilnosti ter prilagajanje izobraževalnih sistemov hitrim tehnološkim spremembam, da bi posameznikom omogočili, da uspevajo v digitalnem okolju.
Vabljeni k ogledu fotogalerije (spodaj).
Sodelujemo skupaj za zeleno, konkurenčno in vključujočo Evropo!
Projekt Think XR sofinancira Norveška s sredstvi Norveškega finančnega mehanizma v višini 702.596 EUR. Namen projekta je Izobraževanje – krepitev človeških virov s ciljem izboljšanja človeškega kapitala. Ta dokument je nastal s finančno podporo Norveškega finančnega mehanizma. Za vsebino tega dokumenta je odgovorna izključno Univerza na Primorskem in zanjo v nobenem primeru ne velja, da odraža stališča Nosilca programa Izobraževanje – krepitev človeških virov