Dobro zastavljena strokovna praksa v podjetju je win-win situacija

V aprilu in maju je v podjetju Dinit v Izoli šest naših študentov drugega letnika visokošolskega strokovnega programa Management – Karin Čok, Barbara Mihalič, Tina Šašek, Gregor Vižintin, Jan Šavs in Timotej Umek – opravljalo obvezno enomesečno strokovno prakso. V podjetju Dinit so temu namenili veliko pozornosti, za študente so se zelo potrudili in jim pripravili izjemno dinamično prakso ter se zavzeli, da študenti od te prakse odnesejo čim več. Po drugi strani pa se je pokazalo, da lahko dobro zastavljena strokovna praksa tudi podjetju prinese nove, sveže ideje in rešitve. Zadovoljni študenti, zadovoljni v podjetju. Skratka, win-win situacija.

V prvem tednu prakse so študente seznanili s podjetjem, njegovimi funkcijami, storitvami, organizacijo in delitvijo dela. Poučili so jih o osnovnih kartičnih pojmih, predstavili so jim svojo dejavnost in jim omogočili vpogled v upravljanje družbe, strategijo, temeljne okvire delovanja, jih poučili glede varstva pri delu in informacijske varnosti. Predstavili so jim tudi člane uprave, direktorje sektorjev in vodje oddelkov.

V ostalih treh tednih so študenti reševali izzive, ki so jim jih pripravili v podjetju. Cilj tega je bil, da se soočijo s konkretno problematiko v podjetju in na koncu svoje rešitve tudi predstavijo. Študenti so bili razdeljeni v dve skupini, vsaka je dobila po dva enaka izziva in enega različnega. Posamezna skupina je imela na voljo svojo pisarno, tablo, pripomočke, delovno postajo z dostopom do interneta, tiskalnikov itn.

Že v drugem tednu prakse so nam iz podjetja sporočili, da so študenti pokazali izjemno zainteresiranost, motiviranost in zagnanost. In tega smo bili na fakulteti zelo veseli.

Študenti so se spopadli s tremi izzivi. Prvi skupni izziv je bil postavitev novega koncepta korporativne spletne strani in osnutka zanjo. Raziskati so morali konkurenco, razumeti storitve družbe, proučiti obstoječe elemente grafike, celostno grafično podobo Dinita in njihove materinske družbe ter predlagati rešitev.  Drugi skupni izziv se je nanašal na optimizacijo konkretnega poslovnega procesa verifikacije v procesu izdelave kartic pri zunanjem partnerju Gemalto v Združenem kraljestvu. Izziv je zahteval konkretno razumevanje procesa, hkrati pa je bil dovolj omejen, da je bil primeren za stopnjo znanja študentov. Tretji izziv je bil proučitev storitve in izdelava predstavitve o tem, kako deluje, kaj je njena prednost, slabost ipd. Ena skupina je morala proučiti tehnologijo blockchain in Bitcoin kripto valuto, druga skupina pa je morala pripraviti primerjavo delovanja ApplePay in Samsung Pay rešitve. Vsaka ekipa je imela svojega mentorja, to sta bila direktor podjetja Dinit Primož Patru in direktor poslovnega razvoja v Dinitu Tomaž Lešnik. Pri reševanju izzivov so bili študentom na voljo ustrezno znanje, dostop do vseh zaposlenih v podjetju itn.

V petek, 23. maja 2016, je v podjetju Dinit potekal zaključni dogodek. Po uvodnem nagovoru vodstva podjetja so študenti predstavili svoje rešitve za dodeljene izzive. Člani komisije, v kateri so bili predstavniki podjetja Dinit in Fakultete za management, so predstavitve ocenili in razglasili zmagovalno ekipo. Sledila je še podelitev priznanja in nagrad ter prijetno druženje.

Čestitamo Karin, Barbari in Gregorju za zmagovalne ideje! Čestitke tudi Tini, Janu in Timoteju! In seveda čestitke Dinitovcem! V tem primeru  so bili vsi zmagovalci.

»Odločitev o sodelovanju podjetja Dinit pri praktičnem usposabljanju šestih študentov Fakultete za management je bila za naše podjetje zagotovo poslovno koristna. Ne le da smo mladim, nadarjenim in zavzetim študentom s tem omogočili pridobiti čim več praktičnih, uporabnih in koristnih izkušenj iz poslovnega okolja, tudi podjetje se je obogatilo in v svoje delovno okolje vneslo novo energijo in ideje. Prakso smo zastavili zelo skrbno in študentom omogočili pridobitev vpogleda v poslovanje družbe, a jih hkrati vključili v reševanje dejanskih izzivov iz prakse. Študentom smo postavili resnično zahtevne izzive, izkazali pa so se odlično, tako z medsebojno organizacijo, zavzetostjo, ki so jo pri tem pokazali, inovativnostjo in originalnostjo, s katerimi so se lotili reševanja postavljenih nalog. Rešitve, ki so nam predstavili, so bile kvalitetne, dobro zastavljene in nekatere bomo v podjetju zagotovo tudi uporabili. Bila je, skratka, zelo pozitivna in koristna izkušnja, sami pa smo se pri temu učili mentorstva in same predaje znanja znotraj podjetja, kar je izredno pomembno pri izoblikovanju bodočih generacij managerjev ter mladih, nadarjenih in perspektivnih kadrov. Prakso bomo z veseljem ponovili in jo še razširili.« Primož Patru, direktor podjetja Dinit

Sodelovanje Fakultete za management in podjetja Dinit je odličen primer dobre prakse povezovanja akademske sfere in gospodarstva ter vključevanja študentov v ta proces. Sodelovanje ne poteka samo na ravni obvezne strokovne prakse. Našim študentom ponudijo v podjetju Dinit tudi možnost opravljanja prakse v poletnem času, omogočijo jim vpogled v delovanje podjetja pri pripravi diplomske naloge, pogosto sodelujejo na dogodkih, ki jih organizira Fakulteta za management, in se kot gosti iz prakse vključujejo v študijski proces. Zlasti pa je treba izpostaviti razpis za kadrovsko štipendijo v podjetju Dinit za študijsko leto 2016/2017, ki je bil namenjen izključno študentom naše fakultete.

Veselimo se takega sodelovanja tudi v prihodnje!

Foto: fotoarhiv Dinit

26. maj 2016 | FM | Izobraževanje

Družbena omrežja

Kazalo