FestINNO 2016 v presežnikih

Vsega lepega je enkrat konec … se vidimo drugo leto na FestINNU! Takšna je bila misel večine od več kot 400 udeležencev in soustvarjalcev ob zaključku včerajšnje podjetniško obarvane prireditve, ki je z več kot 18 zanimivimi delavnicami, razpravami, predstavitvami in mreženjem, ki jih je vodilo več kot 40 domačih in tujih strokovnjakov, podjetnikov, profesorjev in gospodarstvenikov, povezala akademsko sfero, gospodarstvo, zainteresirano javnost ter načrtovalce politik podpore podjetništva. 

Dogodek je že sedmo leto zapored potekal v Kopru, na različnih lokacijah. Pri organizaciji dogodka so moči združili Katedra za podjetništvo s Fakultete za management, Univerzitetni razvojni center in inkubator Primorske, UP ZRS Center za sodelovanje z gospodarstvom, Regionalni razvojni center Koper ter Fakulteta za turistične študije – Turistica.

Tudi letos je festival inovativnosti zaznamoval podjetniški duh in zanimive vsebine. Dogodek smo otvorili z nagovorom prorektorja za znanstvenoraziskovalno delo na UP izr. prof. dr. Borisa Kavurja, prof. dr. Mitje Ruzzierja, pobudnika dogodka in vodja prireditve festINNO, Jerneja Čopija, soustanovitelja podjetja Ensol, in Dorijana Maršiča, direktorja Univerzitetnega inkubatorja Primorske.

Uvodnemu nagovoru so sledile zanimive vsebine. Akademsko podjetništvo kot pomembno usmeritev start-upov v regiji in na ravni Sloveniji so predstavili dr. Lidija Honzak iz Ljubljanskega univerzitetnega inkubatorja, Dorijan Maršič, direktor UIP, mag. Andrej Medved z UIP in Aleš Lipnik s Centra za sodelovanje z gospodarstvom UP ZRS. Gosta, prof. dr. Boštjan Antončič z Ekonomske fakultete in Mojca Emeršič, vodja projektov družinskega podjetništva v podjetju Ernst & Young, sta predstavila ključne rezultate raziskave o družinskem podjetništvu v Sloveniji. Rezultate je komentiral tudi gost Jakob Žigante iz družinskega podjetja Makro 5 Gradnje ter izrazil svoj pogled na družinsko podjetništvo in ugotovitve raziskave.

Istočasno je potekala okrogla miza o množičnem financiranju (angl. Crowdfunding), kjer so svoje poglede na to izmenjali Matej Rauh, lastnik in idejni vodja prve slovenske platforme za množično financiranje Adrifund, Nina Mršnik in Ivana Blaž, mladi podjetnici, ki sta na Kickstarterju predstavili projekt Kobeiagi kilims, ter Martin Mikeln, vodja ekipe, ki se je na Kickstarterju predstavila z izdelkom Bluejay. Dr. Bojan Mevlja, direktor Središča Rotunda, Koper, in Urška Križman Vižintin, direktorica socialnega podjetja Istraterra So.p., sta v zanimivi delavnici predstavila socialno podjetništvo kot priložnost za mlade.

Sledila je še ena zanimiva okrogla miza, ki jo je moderiral prof. dr. Mitja Ruzzier, kjer so gostje Jernej Čopi, Ensol 360, Jure Mikuž, RSG Kapital, in Aleš Cantarutti, državni sekretar na MGRT razpravljali o tem, kje se izgublja podjetniški potencial slovenske mladine. Iskali in naslovili so odgovore na pomembne ugotovitve Amweyevega mednarodnega poročila podjetniških aktivnosti. Med gosti smo imeli tudi go. Candan Corbacioglu, visoko predstavnico za stike z javnostmi družbe Amway.

3D-tehnologije so še zmeraj v porastu. Predstavil nam jih je Andrej Žužek iz podjetja Intri. Pa ne samo z besedami, s seboj je imel tudi 3D-scaner ter predstavil mnogo projektov z različnih področij. Na delavnici z naslovom Sem podjetnik. Toda, ali poznam svoj poslovni model? so podjetniki spoznali poslovno modeliranje in se seznanili s poslovnim modelom Canvas. Delavnica se je zaključila s kratkimi predstavitvami vsake od sodelujočih skupin.

Na festINNu 2016 so imeli podjetniki in študenti tudi možnost spoznati nekaj pravnih vsebin. Na delavnici Kako pravno opremiti spletno trgovino so se seznanili s pomembnimi pravnimi elementi, ki jih potrebuje vsaka spletna trgovina, ter spoznali najpogostejše kršitve zakonodaje v spletnih trgovinah. Na poster sekciji so študenti Fakultete za management in Fakultete za turistične študije predstavili svoje izdelke s področij trajnostnega podjetništva in podjetništva v turizmu. Med seboj so si izmenjali mnogo uporabnega znanja, ki so ga pridobili pri pripravi posterjev. Tudi ho ho ha ha ha smo lahko slišali na festINNU, saj so nas prof. dr. Borut Likar s Fakultete za management, Andreja Boštjančič, magistrska diplomantka Fakultete za management, in Karmen Pribac, vaditeljica joge smeha na delavnici Z jogo smeha do večje ustvarjalnosti prav zares nasmejali. V zaključnem delu je potekala tudi zanimiva debata z naslovom Islam in kulturne razlike glede na krščanski zahod, ki sta jo vodila izr. prof. dr. Tonči Kuzmanić in doc. dr. Primož Šterbenc.

Sklepni del celodnevnega dogajanja je potekal v protokolarni dvorani sv. Frančiška Asiškega na Martinčevem trgu v Kopru, kjer smo razglasili finaliste za najboljši poslovni model UP ter zmagovalce natečaja Podjetna Primorska 2016.

V tekmi za najboljši poslovni model generacije študentov podjetništva se je potegovalo več kot 30 poslovnih idej, samo 12 najboljših pa se jih je prebilo v finale. Zmagala je skupina študentov Garment Corner, v kateri so Aleš Cherbocci, Olgica Stojceva, Altrit Kokollari, Andrejana Stojmenova in Sara Abdić, s podjetniško idejo o osebnem krojaču prek spleta, ki je bila najboljša tako po oceni strokovne komisije kot po izboru obiskovalcev, ki so na sami prireditvi ocenjevali video finalistov. Drugo mesto je pripadlo podjetniški ideji Parfumik, ki so jo zasnovale Edita Muhić, Nina Vučko, Nensi Panić, Eldina Majdankić in Melika Lulić,  tretje mesto pa podjetniški ideji Sladki stisk, ki so jo zasnovale Tamara Zupan, Branka Pestar, Lea Šinkovec, Tamara Primožič in Tina Pograjc.

Udeležence je nagovoril dekan Fakultete za management prof. dr. Matjaž Novak, ki je zmagovalcem tudi podelil praktične nagrade in jih spodbudil k implementaciji njihovih idej.

V drugem sklopu prireditve natečaja Podjetna primorska 2016 so nagrade podili najboljšim ekipam v 3 kategorijah: Navigator, Optimist in Rektorjeva nagrada.

Strokovna komisija je poslovne ideje in pripravljene poslovne modele ocenjevala na podlagi ocenjevalnih kriterijev, kjer sta največji delež k oceni prispevala kriterija tehnološka in splošna inovativnost ter potencial za rast, vzdržnost in internacionalizacija. V kategoriji Navigator jih je  najbolj prepričala poslovna ideja Davida Kodarina Solarne biološke suhe sanitarije, v kategoriji Optimist Danijel Računica s poslovno idejo Peč na biomaso, v novi kategoriji Rektorjeva nagrada pa skupine SHARK, ki jo vodi Marko Prcać, Sladki stisk Tamare Zupan s Fakultete za management ter All You Can Try On Zale Gruden.

Zmagovalna podjetniška tima v kategoriji Navigator in Optimist sta prejela vavčer v protivrednosti 7.000 evrov, v kategoriji rektorjeva nagrada pa sta bili poleg glavne v višini 7.000 evrov, podeljeni še nagradi za drugo in tretje mesto v vrednosti 4.000 in 2.500 evrov. Vavčerje bodo zmagovalci lahko izkoristili v obliki paketa svetovalnih storitev podpornega okolja za podjetništvo in najema poslovnega prostora v inkubatorju.

Se vidimo na Festinnu 2017!

 

Partnerji in podporniki prireditve:

 

festINNO 2016

27. maj 2016 | FM | Izobraževanje

Družbena omrežja

Kazalo