Pri predmetu Aktualne podjetniške zgodbe, ki ga izvajata prof. dr. Mitja Ruzzier in doc. dr. Jasna Auer Antončič, so imeli na pobudo študentov v okviru teme o Startup podjetništvu, gosta iz prakse, Uroša Požgana, direktorja podjetja Kokica d.o.o. Predstavil je delovanje podjetja, prodajne produkte ter s študenti delil svoje izkušnje in odgovarjal na zastavljena vprašanja.
Podjetnik je pripovedoval, da njegova ideja in zasnova poslovne poti sega v njegovo zgodnje otroštvo, saj že od nekdaj obožuje kokice. Poslovna ideja pa se mu je dokončno izoblikovala po obisku v Ameriki, kjer je videl različne velikosti, okuse in barve tega produkta, ki so jih prodajali na ulicah. Takrat je na Forbes-u prebral, da je prodaja kokic v ZDA tudi rastoč posel.
Poslovno idejo je kasneje prenesel v Slovenijo, vendar z razliko v kakovosti, saj v podjetju Kokica d.o.o. poudarjajo, da za pripravo Pokic ne uporabljajo umetnih barvil, cenenih sestavin in olja, ampak vroč zrak. Z uporabo le najboljših sestavin, sicer pridobijo na visoki kakovosti in dodani vrednosti, vendar so z višjo kakovostjo posledično tudi njihovi produkti dražji od konkurence. Za blagovno znamko Pokica stoji ekipa štirih članov in sicer Uroš Požagn, Maja in Špela Lukas ter Alen Velcer. S proizvodnjo, so kot številni startupi začeli doma. Na začetku so imeli dvajset okusov, nato pa so se odločili za pet stalnih okusov: slane, čokoladne, jabolčni štrudelj, dimljena slanina ter arašid s karamelo.
Sedež podjetja je v Mariboru, kjer so ob začetku njihove kariere pridobili tudi nepovratna sredstva s strani inkubatorja. Naslednji velik preskok v poslovanju je bil izbor in sodelovanje na projektu Štartaj Slovenija, kjer je širša javnost spoznala Pokice. Poleg velike medijske prepoznavnosti je bila največja prednost udeležbe v projektu ta, da so njihovi produkti končno dobili mesto na policah enega naših največjih trgovcev. Ker je bila prodaja pokic tudi po zaključku projekta zelo dobra, jim je namreč Spar ponudil možnost, da se njihovi produkti prodajajo kar v sto trgovinah po Sloveniji, in potrebno je bilo zagotoviti zmogljivejšo proizvodnjo in večji prostor za skladiščenje. Pokice so prigrizek, po katerih rade posegajo vse generacije.
Trenutno proizvedejo do tri tisoč paketov na dan. Njihovi konkurenti prihajajo iz Italije, Nemčije in Anglije, od njih pa se razlikujejo po kakovostnejšem načinu izdelave.
Podjetnik pove, da so že nekaj časa načrtovali prodor na tuje trge, kar jim je pred kratkim tudi uspelo. V Nemčiji so se s prodajo usmerili na študentske domove. Pokice so pod nazivom »Kornpops« na voljo v številnih menzah. Lahko pa jih zasledimo tudi v Konzumih Hrvaške.
Njihovi glavni izzivi so birokratski postopki ter plačilna nedisciplina tako na domačem kakor tudi na tujem trgu. Podjetnik vidi poslovno priložnost v novem produktu, ki bi lahko nastal iz presežka oz. “odpada” kokic. Povedal je, da imajo nove ideje o razširitvi produktov ter, da so v fazi testiranja in razvoja. V ta namen so se povezali s prehranskim strokovnjakom in skupaj z njim izdelali recepturo za nov produkt.
Zapis pripravljen na osnovi novičk študentov: Daniel Mušič, Aleš Krivec, Šošana Frank Ličina, Lorena Šket, Patrik Vašl