Naši študenti obiskali podjetje Lotrič meroslovje

V okviru predavanja pri predmetu Podjetniško delovanje pri prof. dr. Mitju Ruzzierju smo škofjeloški študenti 2. letnika visokošolskega strokovnega študijskega programa Management v četrtek, 13. oktobra 2016, obiskali podjetje Lotrič meroslovje, d. o. o. iz Selc v bližini Škofje Loke.

V predavalnici podjetja so nam predstavili svoje družinsko podjetje, ki je bilo ustanovljeno leta 1991. Podjetje ima kar 110 zaposlenih. Presenetilo me je, da pri vodenju svojega podjetja uporabljajo agilni management, ki v ospredje postavlja delujoč izdelek, tesno sodelovanje z naročnikom in prilagajanje sprotnim spremembam na trgu. V Sloveniji številna podjetja še vedno uporabljajo tradicionalni pristop obvladovanja projektov, znan kot »waterfall« oziroma slapovni pristop, kar je v času hitrega razvoja tehnologije slabost za taka podjetja.

Pred samim obiskom podjetja nisem vedela, kako veliko področje je meroslovje. To sem si predstavljala kot nekakšne meritve, nisem pa poznala pomena teh meritev. V podjetju Lotrič meroslovje se ukvarjajo z meritvami izdelkov in inovacijami, ki jih v vsakdanjem življenju uporabljamo vsi – na primer ko v trgovini nakupujemo sadje in zelenjavo, jo tehtamo na tehtnicah, ki so umerjene v podjetju Lotrič meroslovje, ko na bencinskem servisu točimo bencin, ko nam pri zdravniku merijo krvni tlak, ko nas ustavi policija z namenom, da preveri prisotnost alkohola v izdihanem zraku ipd.

Kot sem že omenila, gre za družinsko podjetje, ki je svojo pot podjetništva začelo v domači garaži, danes pa imajo vodilni akreditiran laboratorij na področju meroslovja, ki je v skladu s standardom ISO17025 in ISO 17020 (ključen resurs podjetja). Družinska podjetja so pomemben del slovenskega gospodarstva. V podjetju Lotrič meroslovje uspehe dosegajo z nadarjenostjo in ustvarjalnostjo svojih zaposlenih in inovacijami, saj svoje podjetje vodijo z vizijo in navdihom. Zavedajo se, da je nenehno učenje ključ do uspešnega razvoja podjetja.

Skozi predstavitev podjetja smo spoznali pomembnost izdanih certifikatov, saj ti zagotavljajo sledljivost opravljenih meritev. Kakovost svojih storitev zagotavljajo z modelom EFQM. V skupini je osem podjetij, vizija lastnikov podjetja pa je širiti mrežo meroslovja naprej.

Njihova področja delovanja so kalibracije (na merilih, npr. tehtnicah…), preizkušanje (na vzorcih iz proizvodnje testirajo izdelek, ali ustreza predpisanim standardom…), ugotavljanje skladnosti (glede na zakonske zahteve – npr. tehtnice za tehtanje sadja v trgovini morajo ustrezati zakonskim predpisom…), meroslovne rešitve, izdelki (izdelava meroslovnih naprav). Vsa področja delovanja so združena v bazo M&Q AKADEMIJA.

Glavni produkt razvoja v podjetju so pametni senzorji EXACTUM, ki so preprosti za uporabo, zanesljivi, točni, prilagodljivi, lahko se nadgradijo in so združljivi z obstoječimi sistemi. Senzorji so bili nameščeni tudi v predavalnici, kjer je potekala predstavitev podjetja. Omogočajo spremljanje temperature, vlage, tlaka, osvetljenosti, koncentracije CO2 ter ostalih merljivih parametrov. Samodejni nadzor pogojev v prostoru ali napravah zagotavlja učinkovito in varno izvedbo postopkov ter shranjevanje vzorcev. Z avtomatskim beleženjem izmerjenih vrednosti uporabnika v primeru prekoračitve mejnih vrednosti parametrov opozori v obliki poslanega SMS-obvestila ali e-pošte. Po koncu predstavitve podjetja smo si ogledali tudi rezultat meritev v predavalnici. Ti so grafično pokazali stanje dogajanja pred uporabo predavalnice in po njej (pred začetkom predstavitve visoka vrednost kisika v prostoru, po predstavitvi pa je bilo kisika v prostoru zelo malo).

Po predstavitvi podjetja smo se razdelili v dve skupini in si ogledali še njihove laboratorije, kjer potekajo meritve. Predstavili so nam pogoje, ki jih zahteva delo v laboratorijih, in poudarili pomembnost točnih meritev, za katere izdajo certifikat.

V avli podjetja sta na ogled dve maketi, ki predstavljata njihov glavni razvojni produkt EXACTUM (maketa s pametnimi senzorji v rastlinjaku in maketa s pametnimi senzorji v podjetju).

Ogled družinskega podjetja Lotrič meroslovje me je zelo navdušil in mi dal mnoge iztočnice pri oblikovanju svoje poslovne ideje. V vsakodnevnem življenju ni priložnosti obiskati tako podjetje in iz prve roke izvedeti informacije, ki morda pridejo prav pri razvoju lastne podjetniške poti. Zato menim, da so aktivnosti na Fakulteti za management v smislu združiti teorijo in prakso za nas študente zelo koristne in dobrodošle. Hvala vsem, ki so nam omogočili tako izkušnjo.

 

Zapis: Violeta Ženati, študentka

17. oktober 2016 | FM | Izobraževanje

Družbena omrežja

Kazalo