Spoštovani študentke in študenti Fakultete za management!
V nadaljevanju predstavljamo projekte v okviru programa Po kreativni poti do znanja. Končni rezultati bodo znani do srede marca 2018, ko bomo morali formirati projektne skupine. Delo pri projektih se bo začelo 1. aprila 2018 in bo trajalo pet mesecev, do 31. avgusta 2018.
V projektno skupino so lahko vključeni zainteresirani študenti, ki morajo biti vpisani v študijski program (status študenta do konca projekta), ne smejo biti v delovnem razmerju, samozaposleni ali iskalci zaposlitve. Študent lahko sodeluje le pri enem projektu na kateremu koli visokošolskem zavodu. Posamezen študent lahko sodeluje pri posameznem projektu, tudi če je že bil vključen v zaključene projekte PKP, vendar le, če ni dovolj novo zainteresiranih študentov, in sicer največ 2 študenta.
Maksimalno število ur študenta na mesec je 40 ur, plačane pa so 9,00 EUR na uro bruto.
Vse zainteresirane študente vabimo, da se prijavite v projektne skupine, ki vas zanimajo. Svojo prijavo posredujte na e-naslov: ksenija.bazon@fm-kp.si, v sporočilu pa navedite: ime in priimek, študijski program, v katerega ste vpisani, morebitno sodelovanje v preteklih projektih PKP in projekt/-e, ki vas zanimajo, razporejene od najbolj do najmanj želenega.
NAJVEČJA SPLETNA TISKARNA V EU – BREZ TISKARNE
Pedagoška mentorja:
- izr. prof. dr. Dragan Kesič
- doc. dr. Uroš Godnov
Delovni mentor:
- Mitja Petelin
Študenti:
- B1 VS Management
- B1 VS Management
- B1 UN Management
- B1 UN Management
- B2 Inoviranje in podjetništvo
- B2 Inoviranje in podjetništvo
- B2 Management
- B1 UN Računalništvo in informatika
Kljub digitalizaciji je tisk še vedno v rasti, kar izkazuje tudi Canonova raziskava leta 2015 »Insight Report«. Razlog je v pismenosti populacije in v njihovem znanju uporabe oblikovalskih programov za oblikovanje želenega in kakovostnega končnega izdelka, ki ga želijo tudi natisniti. Tisk majhnih naklad, tisk na zahtevo in neposredni tisk s spleta beležijo stalno rast, predvsem zaradi stroškovnih in časovnih pritiskov tiska. Odjemalci v omenjeni raziskavi pripisujejo tisku pomembno vrednost, saj ta predstavlja ali izraža za ponudnike izdelkov in storitev visok nivo kakovosti. Tiskan izvod omogoča doseganje vseh ciljnih skupin, tudi tistih, ki niso prisotne na spletu. Zaradi informacijske osveščenosti in ob dejstvu, da odjemalci ocenjujejo pozitivno tiskovine, je po raziskavi treba izkoristiti možnost sodelovanja s strankami. Po raziskavi 44 % odjemalcev meni, da ponudniki tiskarskih storitev ne skrbijo za njihovo obveščenost o razvoju, to pomeni, da morajo izboljšati svoje storitve v smislu zagotavljanja proaktivnega svetovanja ter predstavitve najnovejših izdelkov. Pomemben podatek je tudi, da se je kljub gospodarski krizi tiskalo več katalogov, še posebej promocijskih materialov za vsak sejemski dogodek. Družba Zera d.o.o. je zato razvila podjetniško idejo, da zagotovi odjemalcem EU visoko kakovost storitev, svetovanje strankam, vključujoč on-line kalkulator cene tiskovine za mala in velika naročila. Stranka bo s tem varno, hitro in ugodno dobila tiskovino na enem mestu. Delo na projektu bo s področja marketinga in podjetništva.
BIORAZGRADLJIVI IZDELKI, KI NARAVI NISO V BREME –
NOVI IZZIVI IN PRILOŽNOSTI ZA PROIZVAJALCE IN KUPCE
Pedagoška mentorja:
- izr. prof. dr. Dragan Kesič
- izr. prof. dr. Elena Bužan
Delovna mentorica:
- Eva Štraser
Študenti:
- B1 VS Management
- B1 VS Management
- B1 UN Management
- B1 UN Management
- B2 Inoviranje in podjetništvo
- B2 Management trajnostnega razvoja
- B1 Sredozemsko kmetijstvo
- B2 Varstvo narave
Statistično se v Sloveniji letno na smetiščih zbere več kot 280 milijonov ton plastike. Plastika je naravi tujek, sama se ne razgradi, za razgradnjo potrebuje vsaj 500 let in še kasneje ostajajo v zemlji mikro delci, ki pronicajo v podtalnico in nadalje prenašajo v reke, morje in oceane. Osveščenost ljudi postaja pomembna v smeri, da se zmanjšuje količina plastičnih odpadkov in da se posega po izdelkih, ki so v naravi razgradljivi (papir, karton, biorazgradljiva plastika). Biorazgradljiva plastika je tista, ki se pod določenimi pogoji v okolju razgradi (na industrijskem ali domačem kompostu, v zemlji, v vodi). Glavna prednost produktov, ki so označeni z oznako »ok compost« je, da se po uporabi odvržejo med biološke odpadke, kateri se odpeljejo na odlagališča ter predelajo v kompost. Produkti z oznako »ok home compost« pa po uporabi postanejo del narave oziroma hrana za mikroorganizme. Leta 2015 so slovenski kmetje proizvedli 92.000 ton zelenjave, kar je sicer bistveno manj od porabe, nam pa podatek pove, da se kljub prenizki pridelavi zelenjave, ukvarja z vrtnarjem precejšen delež slovenskih gospodinjstev. S ponudbo izdelkov z biorazgradljivo plastiko se olajša delo vrtnarjem, poljedelcem, hkrati se razbremenjuje okolje in zmanjšuje odpadke plastike, ki je v poljedelstvu in cvetličarstvu zelo prisotna (vse sadike so v plastičnih lončkih). Vprašanje pa je, če se uporabniki v Sloveniji zavedajo, da obstajajo izdelki, ki so biološko razgradljivi, jim olajšajo delo in so hkrati tudi zaščita pred zajedalci. Na trgu namreč že obstajajo 100% biorazgradljivi lončki, ki se po uporabi zasadijo v zemljo ali odvržejo na domači kompost. So hkrati idealna zaščita pred bramorji ter strunami. Materiali, iz katerega so izdelani so rezultat slovenskega znanja ter uspešnega sodelovanja s slovenskimi ter evropskimi inštitucijami ter podjetji. Delo na projektu bo s področja marketinga in podjetništva.
SPLETNA PLATFORMA ZA OBDAROVANJE
Pedagoški mentorji:
- prof. dr. Klemen Kavčič
- izr. prof. dr. Igor Stubelj
- izr. prof. dr. Matjaž Nahtigal
Delovni mentor:
- Davor Deranja
Študenti:
- B1 VS Management
- B1 VS Management
- B1 UN Management
- B1 UN Management
- B2 Inoviranje in podjetništvo
- B2 Ekonomija in finance
- B2 Ekonomija in finance
- B2 Pravo za management
Obdarovanje je pomemben element medčloveških odnosov. Je način izkazovanja naklonjenosti in krepitve medčloveških vezi. V poplavi ponudbe in pomanjkanju časa za izbiro daril se pojavljajo težave prenasičenosti, pomanjkanja idej za darilo in finančne nezmožnosti za nakup želenega darila. Rešitev, ki se je zato pogosto poslužujemo, je podarjanje darilnih bonov, ki so hkrati enostavnejša izbira za darovalca in bolj svobodna izbira za obdarjenca. Temeljni problem je način obdarovanja z uporabo darilnih bonov, ki temelji na razpršeni in nepregledni ponudbi, zahteva (večinoma) fizično obiskovanja ponudnikov za nakup bonov in omejuje obdarjenca na točno določenega ponudnika, kar pa ni vedno skladno s obdarjenčevimi potrebami in željami. Pogosto je posledica tega, da obdarjenec bonov ne porabi ali pa porabi za nakup stvari, ki jih dejansko ne potrebuje. Ta težava se zelo pogosto pojavlja pri obdarovanju (majhnih) otrok, kjer se pogosto podarja veliko število igrač, ki jih potem otroci niti ne uporabljajo oziroma so na koncu z njimi prenasičeni. S tem se ustvarja velika količina stvari, ki končajo kot smeti in s tem obremenjujejo okolje. Z novim pristopom k načinu podarjanja darilnih bonov želimo izboljšati izkušnjo obdarovanja, omogočiti enostavnejšo in hitrejšo izbiro in s tem pripomoči h krepitvi medčloveških odnosov in ohranjanju vezi. Rešitev omogoča tudi skupinsko zbiranje sredstev za darilo (več darovalcev za posameznega obdarjenca), s čimer se poveča učinek obdaritve in olajša izbiro darila obdarovancem. Prosta izbira darila tudi zmanjša količino »nezaželjenih« oziroma »neuporabnih« daril in posledično tudi število zavrženih daril. Problem, ki ga v projektu rešujemo, je tudi v tem, da so boni za obdarovanje pretežno v fizični obliki (papirnati), ki se lahko izgubijo in z izdelavo katerih je povezan tudi določen strošek, posredovanje teh bonov pa lahko poteka le v fizični obliki. V projektu bo razvita ideja digitalnih bonov, ki se lahko kot takšni shranjujejo v različnih elektronskih napravah in tudi posredujejo z uporabo naprednih tehnologij (ne pa fizično oziroma po pošti). Delo na projektu bo s področja marketinga in podjetništva.
LANSIRANJE KULINARIČNEGA PRODUKTA ISTRSKI ZAJTRK NA TRG (že v formiranju)
Pedagoški mentorji:
- viš. pred. Katarina Košmrlj
- izr. prof. dr. Aleksandra Brezovec
- doc. dr. Boris Kovač
- doc. dr. Elizabeta Zirnstein
- doc. dr. Barbara Dovečar
Delovna mentorica:
- Mateja Hrvatin Kozlovič
Študenti (skupina se je že formirala):
- B2 Pravo za management
- B2 Pravo za management
- B1 VS Management
- B1 VS Management
- B1 VS Management
- B2 Dietetika
- B1 UN Turizem
- B2 Dediščinski turizem
- B1 VS Vizualne komunikacije
Istrski zajtrk je bil zasnovan v PKP 2016. Vendar od zasnovane invencije do inovacije manjka ključen korak, to je uresničitev invencije v obliki na trg lansiranega produkta. S tem projektom bomo izpolnili vse pogoje, da bo lahko produkt vstopil na trg. Določilo se bo organizacijske in pravne specifike sodelovanja dobaviteljev sestavin in ponudnikov prenočišč, izbrali in zagotovili bomo pakiranje sestavin in embalažo za istrski zajtrk, skladno z zahtevami HACCP in z zahtevami okoljskih certifikatov (Travelife), katerih nosilka je delovna mentorica. Definirali bomo nabavne in distribucijske kanale, definirali ključne elemente CGP in oblikovali spremljevalno ponudbo Istrskega zajtrka v obliki dobaviteljev sestavin. Torej, s projektom bomo oblikovali rešitev za dva problema. Prvi je povezovanje manjših gospodarskih subjektov v pravno urejeno obliko, ki bo zagotovila varno in tudi trajno poslovanje na načelih vzajemnosti. Drugi je ponudba inovativnega produkta na trgu, ki bo omogočil dodatno konkurenčno prednost ne le za posamezne ponudnike, ampak večjo prepoznavnost območja zapostavljenega zaledja slovenske Istre in s tem tudi Slovenije kot turistične destinacije. Pri tem pa v obeh primerih v skladu z evropskim letom kulturne dediščine ohranjamo načela obuditve kulturne dediščine in trajnostnega razvoja, okolju prijaznega turizma in poudarka na lokalnosti in avtohtonosti.