Lenart Tušar in Nejc Pisk, dva študenta z IDEJO in dovolj vztrajnosti ter predanosti, da jo izpeljeta.
Popri je nacionalno tekmovanje v podjetniških idejah mladih od 12 do 29 leta starosti. Udeležba na POPRI vam omogoča razvoj ustvarjalnosti in podjetniškega duha, hkrati pa vas nauči pomembnosti timskega dela in gradnje vezi z različnimi ljudmi. Tekmovanje vas spodbuja k prevzemanju iniciativ, sprejemanju tveganj ter iskanju nasvetov pri pravih osebah, ki vam lahko pomagajo pri reševanju izzivov. Izkušeni podjetniki, ki sodelujejo na POPRI, vam nudijo dragocene povratne informacije, ki vam bodo pomagale izpopolniti vašo poslovno idejo.
Lenart Tušar in Nejc Pisk, sta študenta ki sta se odločila za letošnjo tekmovanje POPRI z idejo EMIFY, ki zmanjšuje elektromagnetno sevanje (EMF) telefona. Svoje podjetniške sanje sta začela uresničevati že v prvem letniku, ko sta po vajah redno razvijala in testirala prototipe v garaži. Njuna ideja, ki je nastala med brainstormingom pri predmetu "Podjetniško delovanje", ki ga izvaja izr. prof. dr. Jasna Auer Antončič je EMIFY - ovitek, ki ščiti uporabnike telefona pred negativnimi učinki EMF sevanja, kot so slabši spanec, vpliv na koncetracijo, vpliv na plodnost in celo tveganje za raka.
Na tekmovanju POPRI sta se prebila v finale, kar je okrepilo njuno motivacijo za izboljšanje poslovnega modela. V prihodnosti želita razviti podjetje, promovirati trajnostne izdelke in EMIFY predstaviti širši javnosti. Prepričana sta, da bo njun izdelek kmalu postal del vsakdanje zaščite pred nevidnimi nevarnostmi sodobne tehnologije.
Naša fakulteta podpira in spodbuja študente, da že med študijem razvijajo svoje podjetniške ideje ter jih uresničujejo v praksi. Takšne zgodbe nas osrečujejo in delajo ponosne, saj vidimo, da študenti kot Lenart in Nejc niso le ustvarjalni, ampak tudi pogumni pri iskanju rešitev za izzive sodobne družbe. Takšni projekti so prava inspiracija za vse nas in dokaz, da se inovativne ideje lahko uresničijo z vztrajnostjo in predanostjo.
Želimo jima vse dobro v finalu tekmovanja in pri nadaljnem razvijanju ter oblikovanju poslovnih idej!
Več o poslovni ideji in tekmovanju je zapisal Lenart Tušar, študent Fakultete za management:
Zakaj sta se odločila za tekmovanje POPRI?
Od prvega dne, ko sva se spoznala v prvem letniku, sva začela razpravljati o podjetniških idejah in visokih ciljih. Nisva ostala le pri sanjah – takoj po koncu predavanj in vaj sva se redno lotila dela na najinih poslovnih idejah. V garaži, obdana z zapiski in prototipi, testiranjih, napakah in še več napakah, sva končno prišla do rešitve. Zato sva ustvarila EMIFY. To naju je pripeljalo do odločitve, da se udeleživa tekmovanja POPRI.
Kaj vaju je motiviralo?
Motivacijo za udeležbo na tekmovanje sva črpala iz želje po ustvarjanju nečesa koristnega – nečesa, kar lahko spremeni način uporabe tehnologije. Seveda naju je motiviral tudi zaslužek, vendar najin cilj ni samo prodaja. Najin cilj je gibanje. Ljudje morajo razumeti, zakaj je to pomembno!
Kako je nastala ideja in kakšen je bil odziv komisije nad vajino poslovno idejo?
Ideja za EMIFY je nastala med brainstormingom pri predmetu "Podjetniško delovanje", ki ga izvaja Jasna Auer Antončič. Ko sem vprašal Nejca: "Ali se zavedaš negativnih učinkov nošenja telefona v žepu?" "No… seveda ni vedel." Nihče ne ve. Ampak midva sva raziskala, in številke niso lepe:
- Vaš telefon seva 24/7.
- Nosite ga v žepu. Blizu telesa. Organi niso veseli.
- Možgani? Prva tarča.
- Spanje? Moteno zaradi elektromagnetnega sevanja. Manj melatonina pomeni slabši spanec.
- Vpliv na plodnost.
- In potem je tu največji strah… rak. EMF je kancerogen.
Ampak ljudje se ne sekirajo. Zakaj? Ker smo zasvojeni s telefoni. Zato sva razvila EMIFY. Zmanjša več kot 90 % EMF sevanja, ščiti telefon pred padci (ker bodimo realni, vsi smo kdaj nerodni), in izgleda dejansko dobro, ker kdo hoče grd ovitek? Hkrati pa sva razvila še EMF škatlo za nočno omarico, ki blokira signal in omogoča boljši spanec, saj blokira EMF sevanje. Telo lahko proizvede več melatonina, ker ni sevanja (seveda sledijo še dodelave in je prototip šele v fazi razvoja).
Komisija je bila deloma navdušena, še posebej nad močno in navdihujočo ter prepričljivo predstavitvijo, vendar sva prejela tudi nekaj komentarjev, ki niso bili neposredno povezani z najino idejo. Kljub temu sva se prebila v finale, kar nama je dalo dodatno motivacijo, da izboljšava svoj poslovni model in predstavitev.
Kakšni so vajini načrti za prihodnost?
Najin cilj je izpopolniti izdelek in odpraviti pomanjkljivosti, na katere so opozorili člani komisije. Zavedava se, da imava dovolj volje, trme, časa in idej, da doseževa zastavljene cilje. Poleg tega imava še eno pomembno ambicijo: čim prej po koncu fakultete (čeprav bi to želela storiti že zdaj, če bi bilo mogoče) želiva ustanoviti podjetje in tako popeljati EMIFY na trg.
Ob tem želiva poudariti, da spodbujava trajnost – zato želiva razvijati izdelke iz reciklirane plastike in tako zmanjšati vpliv na okolje.
S ponosom lahko rečeva, da POPRI ni bil le tekmovanje, ampak pomembna prelomnica na najini podjetniški poti. S svojo vztrajnostjo, podporo mentorice Jasne Auer Antončič in jasnim ciljem verjameva, da bo EMIFY kmalu postal del vsakdanje zaščite pred nevidnimi nevarnostmi sodobne tehnologije. Ampak najprej greva seveda po zmago na tekmovanju, ki naju čaka v finalih.
"Naj telefon ščiti vas, ne pa obratno."
Avtor odgovorov na vprašanja: Lenart Tušar